Preskočiť navigáciu

Login: * všetky položky sú povinné

u Kapra

Osobná stránka Petra Bohunského

Vítam vás na mojej stránke
Dnes je utorok 19. marca 2024, meniny má Jozef

Mathematical Modeling and Computer Animation:

Obsah


Základne informácie

Názov animácie: "Ráno do práce"

Opis:
Hlavnou postavou bude Lego postavička chlapíka, ktorý bude ráno vstávať do práce, ale nikdy nebude stíhať.

Dej:
Dej sa začne pri dome hlavnej postavy. Prvé ráno zaspí a tesne nestihne autobus. Na druhý deň si pripraví kolobežku, aby stihol dobehnúť, ale začne pršať (chcel by som to riešiť časticovým systémom), a tak pôjde znova pešo. Na tretí deň sa rozhodne ísť autom, ale ani nevyjde z dvora, lebo bude na ceste veľká zápcha a zase pôjde smutný pešo.


Story Board

Story Board - krátka ilustrácia plánovaných sekvencií

Dennik

  • 26. 09. 2013 Vytvorenie tejto podstránky s informáciami o projekte - animácií
  • 27. 09. 2013 Lego postavička a Lego kocky Stiahnutie modelu Lego postavičky, pridanie armatúry a ofarbenia Vytvorenie modelov niektorých Lego kociek.
  • 30. 09. 2013 Lego postavička a Lego kocky Vymodelovanie Lego autíčka a kolobežky
  • 01. 10. 2013 Vytvorenie Story Boardu
  • 05. 11. 2013 Lego svet Lego svet Vytvorenie Lego sveta, v ktoróm sa bude odohrávať animácia spolu s pridaním materiálov a textúr Lego svet Lego svet
  • 19. 11. 2013 Mäkké tiene (po) Tvrdé tiene (pred) Zmena osvetelnia - použitie mäkkých tieňov
    (obrázok pred a po)
  • 08. 12. 2013 Pridanie zvukových stôp (stopy boli prevzaté zo stránky www.freesound.org)
  • 10. 12. 2013 Zmenené poradie deja (najprv bude chcieť ísť autom až potom kolobežkou)
  • 10. 12. 2013 Vyrenderovaná posledná snímka

Použité súčasti a efekty

  • Renderovanie:
    • Vlastné objekty (všetko okrem postavičky)
    • Materiály a textúry sú blízke realite
    • Použitá priesvitnosť, priehľadnosť, lesk a odrazy svetla (mirror)
    • Hĺbka ostrosti (DOF) pomocou Z-buffera
    • Textúra pre vzdialené prostredie (environment texture) - originál použitého súboru
  • Zvuk:
    • Použitý pri niektorých situáciach (nárazy, kroky a pod.), ale tiež aj pre zvuky pozadia
  • Pohyb:
    • Pohyb kamery je aj po krivke
    • Rotácia kamery podľa polohy sledovaného bodu
    • Aj nelineárna interpolácia pohybu kamery a objektov
    • Strih kamery (použitie viacerých kamier)
    • Pohyb jednotlivých vertexov objektu (mimika tváre postavičky)
    • Zmena parametrov svetelných zdrojov (blesk a stmievanie pred dažďom)
  • Fyzikalne prirodne efekty:
    • Dážď pomocou častíc
    • Dym (z výfuku auta)
    • Pôsobenie gravitačnej sily
  • Fyzikalne objekty:
    • Kostrový model (rigging bones) pre postavičku (bez inverznej kinematiky)
    • Kolizie pevných objektov
  • Iné:
    • Použitý program na renderovanie: Blender v2.69
    • Čas trvania animácie: 00:01:27
    • Parametre videa: 1280x720 30fps


Výsledná animácia

Video súbor na prevzatie (64,5 MB)

Naspäť hore
Päta stránky:
Autor: Peter Bohunský (Kapor)
Optimalizované pre: IE8 | Firefox 2.0+ | Opera 11.0+ | Google Chrome 4+
Systémový čas návštevníka: Serverový čas: 10:28:27