Mathematical Modeling and Computer Animation:
Obsah
Základne informácie
Názov animácie: "Ráno do práce"
Opis:
Hlavnou postavou bude Lego postavička chlapíka, ktorý bude ráno vstávať do práce, ale nikdy nebude stíhať.
Dej:
Dej sa začne pri dome hlavnej postavy. Prvé ráno zaspí a tesne nestihne autobus. Na druhý deň si pripraví kolobežku, aby stihol dobehnúť, ale začne pršať (chcel by som to riešiť časticovým systémom), a tak pôjde znova pešo. Na tretí deň sa rozhodne ísť autom, ale ani nevyjde z dvora, lebo bude na ceste veľká zápcha a zase pôjde smutný pešo.
Story Board
Dennik
-
26. 09. 2013
Vytvorenie tejto podstránky s informáciami o projekte - animácií
-
27. 09. 2013
Stiahnutie modelu Lego postavičky, pridanie armatúry a ofarbenia
Vytvorenie modelov niektorých Lego kociek.
-
30. 09. 2013
Vymodelovanie Lego autíčka a kolobežky
-
01. 10. 2013
Vytvorenie Story Boardu
-
05. 11. 2013
Vytvorenie Lego sveta, v ktoróm sa bude odohrávať animácia spolu s pridaním materiálov a textúr
-
19. 11. 2013
Zmena osvetelnia - použitie mäkkých tieňov
(obrázok pred a po)
-
08. 12. 2013
Pridanie zvukových stôp (stopy boli prevzaté zo stránky www.freesound.org)
-
10. 12. 2013
Zmenené poradie deja (najprv bude chcieť ísť autom až potom kolobežkou)
-
10. 12. 2013
Vyrenderovaná posledná snímka
Použité súčasti a efekty
- Renderovanie:
- Vlastné objekty (všetko okrem postavičky)
- Materiály a textúry sú blízke realite
- Použitá priesvitnosť, priehľadnosť, lesk a odrazy svetla (mirror)
- Hĺbka ostrosti (DOF) pomocou Z-buffera
- Textúra pre vzdialené prostredie (environment texture) - originál použitého súboru
- Zvuk:
- Použitý pri niektorých situáciach (nárazy, kroky a pod.), ale tiež aj pre zvuky pozadia
- Pohyb:
- Pohyb kamery je aj po krivke
- Rotácia kamery podľa polohy sledovaného bodu
- Aj nelineárna interpolácia pohybu kamery a objektov
- Strih kamery (použitie viacerých kamier)
- Pohyb jednotlivých vertexov objektu (mimika tváre postavičky)
- Zmena parametrov svetelných zdrojov (blesk a stmievanie pred dažďom)
- Fyzikalne prirodne efekty:
- Dážď pomocou častíc
- Dym (z výfuku auta)
- Pôsobenie gravitačnej sily
- Fyzikalne objekty:
- Kostrový model (rigging bones) pre postavičku (bez inverznej kinematiky)
- Kolizie pevných objektov
- Iné:
- Použitý program na renderovanie: Blender v2.69
- Čas trvania animácie: 00:01:27
- Parametre videa: 1280x720 30fps
Výsledná animácia
Video súbor na prevzatie (64,5 MB)